Dec 31, 2011

terFalling dalam CINTA

makin lama aku makin suka sorang guy ni ,and aku tak suka rasa yg aku rasa ni?kenapa???? sebab aku nak SPM . SPM tu penting wey .aku rasa suka someone ni menyeksakan ! dengan perasaan cemburunya etc etc .ooouuccchhh,its hard dude .semua orang nak partner yang boleh lindung dia right??tapi,bagi aku,buat masa sekarang ni,cukuplah untuk Allah yang lindungi aku :) aku cuba buang rasa ni,cuba taknak ingatkan pasal dia and,know what?? tak bolehh .ooohhhhhhhhhhhhhh.air mata ni,time ni la pulak nak keluar .sabar la jap. aku pun ta sure knapa aku taknak suka sapa-2 .maybe pngalaman mngajar :Dcinta budak-2 tak bawak ke mana. aku rasa aku pun tak layak untuk dia..entah lhaa .org kata,kalau jodoh tak ke mana. tapi,aku memang taknak jodoh dengan dia..pelik kan??aku selalu doa-2,supaya Allah tarik perasaan aku kat dia.. aku taknak perasaan ni..org kata tak nak bercinta sebab kita takut kehilangan..yaaarrhhhh,ada jugak betolnya..
tapi,biar lhaa,aku belajar selok belok permainan dunia dulu and lepas tu,baru la jinak2 bercinta..yer dok??? and kalau aku dengan dia,time tu mmg ada jodoh..so,terima la seadanya,kan????
#tapi ni kisah tahun Mac 2011 :) let bygone be bygone right . dia pun dah menghilang .

ingatlah..kita juga berhak untuk rasa bahagia...cuma mungkin cinta itu belum jadi milik kita,,dan bukan merupakan masa yang tepatkan..dan,kadang-kadang kita bole memberikan cinta sejati kepada seseorang,tapi tak semestinya orang itu akan memberikan balasan cinta yang sama kepada kita..dan mungkin juga kita tak mampu mencintai seseorang uh,disebabkan masa yang tak sesuai..tapi kita juga berhak bahagia.,tapi bukan sekarang tapi,,suatu masa nanti..:) okay
Cinta dari Allah Cinta suci, Cinta pada Allah Cinta yang paling Agung...tiada apa yang dapat menafikannya....

Cinta pada manusia datang silih berganti, didatangi niat yang salah, Cinta kerana nafsu..mencari Cinta yang hadir kerana keikhlasan yang hakiki... Bercintalah dengan Allah, Cintailah Rasulullah, teladanilah kisah-kisah umat terdahulu, jadilah sehebat isteri-isteri Rasulullah, contohilah akhlak Siti Khadijah. Mampukahku berbuat sedemikian??? "Tepuk dahi tanyalah akal, tepuk dada tanyalah iman..."

"Apabila kita mencintai Allah, secara tak langsung kita mendapat cinta dari manusia"

Encik yang tersayang.. bercinta itu bukanlah cara saya. Bercinta itu adalah perkara yang selalu saya elak. tetapi jalan menuju ke arah gerbang percintaan yang sebenar lagi halal, memerlukan saya belajar cinta kepada encik dengan sederhana. memerlukan saya untuk menunggu encik dengan sabar, memerlukan saya mengenali encik dengan lebih dekat.Apalah sangat pengorbanan saya ni kalau nk dibandingkan dengan pengorbanan encik pada saya..tetapi haruslah kita..
berdua..
beringat..
bercinta..
berbatas...
segala pengorbanan encik saya hargai..saya kagumi..saya jadi malu sendiri...perlu encik tahu di sini..saya cintakan encik kerana encik cintakan saya..
kekuatan encik,kebijaksanaan encik,kematangan encik,kejujuran encik,kasih sayang encik..sangat saya perlukan..
insya Allah... sampai hujung nyawa saya harapkan kekalnya begini..cepat habiskan pelajaran...cepat dihitbah...cepat kita disatukan...
doa saya mengiringi perjalanan encik...maap kerana terjatuh cinta dengan encik... =)
#entry kali ni JIWANG terukk .maaf lhaa ye . idea datang pagi-2 (4.15 pm)
takdak kena mengena dengan sapa-2. hanya rekaan semata-2 .
tapi in fact,aku memang TERJATUH CINTA dengan someone :D awww awwww .
diam lhaaa !








No comments:

Post a Comment